Mikro ve Nano Influencerlarla Markalarla İşbirliği Yapma Rehberi

Günümüzde markalar sadece milyonlarca takipçisi olan fenomenlerle değil, mikro ve nano influencerlarla da çalışıyor. Bu da demek oluyor ki; az takipçin olsa bile doğru stratejiyle markalarla işbirliği yapabilirsin.

Mikro Influencer Nedir?

  • 1 000 – 100 000 arası takipçisi olan içerik üreticileri
  • Daha sadık ve etkileşimli bir takipçi kitlesine sahiptirler
  • Markalar, bu kullanıcılarla daha özgün ve güvenilir iletişim kurabilir

Markalar İçin Takipçiden Daha Önemli Şeyler

  • Etkileşim oranı (%): Beğeni, yorum, hikâye tepkileri
  • Hedef kitle uyumu: Marka ile takipçi kitlenin örtüşmesi
  • İçerik kalitesi: Görsel ve video profesyonelliği
  • Tutarlılık: Düzenli paylaşım yapan hesaplar avantajlıdır

Takipçi Sayısına Göre İşbirliği Olanakları

Takipçi Aralığı Kategori İşbirlik Şansı
0 – 1 000 Nano Influencer Ürün gönderimi, barter
1 000 – 10 000 Mikro Influencer Ürün + ödeme
10 000 – 100 000 Büyüyen Mikro Marka kampanyaları
100 000+ Makro Influencer Büyük kampanyalar

Nasıl İşbirliği Alırsın?

  1. Medya kiti (basit PDF) hazırla
  2. Etkileşim oranını göster
  3. Daha önceki içeriklerinden örnekler sun
  4. Markalara DM veya e-posta ile ulaş
  5. LinkedIn üzerinden marka yöneticileriyle iletişim kur

Sonuç

Markalar için önemli olan takipçi sayısı değil, etkileyici olmak. Az ama ilgili bir kitlen varsa, işbirliği teklifleri alman oldukça mümkün.

Yorum Yap